Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krzysiek25
    Ambiente
    • 2008
    • 154
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    No to ja dorzucę. Od przebiegu ca 60kkm, tak z 7miesięcy po upływie gwarancji, zaczęły się problemy z charakterystycznym klekotem po starcie, zimny silnik odpalał normalnie ale rozgrzany po postoju niestety chrobotał - i to coraz częściej. W ASO zaoferowano mi 3.7tys za wymianę nastawnika+łańcucha :lol: , zrezygnowałem oczywiście, po drodze już się umówiłem na wymianę w zwykłym warsztacie, gdzie przed wakacjami zmieniłem tylko olej na Amsoil... I po zalaniu silnika Amsoilem jak ręką odjął :shock: Wcześniej już przy każdym odpaleni ciepłego silnika pojawiał się ten chrobot, a teraz zrobione 1,5kkm i ani razu nie zatelepał...

    Już się zaczynam bać, że chrobot nie wróci :P

    A BTW zalecenia ASO wyglądają tak: nic się nie powinno z silnikiem stać jak tak chrobocze zaraz po starcie i można z tym spokojnie jeździć, ale jak już wymieniać to przy okazji lepiej też zmienić łańcuch :P

    Komentarz

    • idas
      Elegance
      • 2006
      • 828

      Krzysiek25, jaka masz lepkosc tego oleju? 5W30?
      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

      Komentarz

      • Krzysiek25
        Ambiente
        • 2008
        • 154
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        idas, tak 5W30.

        Komentarz

        • loyd
          RS
          • 2010
          • 2342

          No wiec dzisiaj zostawiłem auto w serwisie celem sprawdzenia rozrządu (wg. tej procedury z forum VW). Koszt 600 pln brutto.

          Właśnie otrzymałem info z serwisu, że rozrząd jest ok - napinacz, nastawnik i łańcuch są ok.

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            Zamieszczone przez roberto12
            U mnie terkotanie wygląda tak:



            Czy wg Was 1.500 zł za tą naprawę to dobra "dobra wola" Skody (VW) ?

            Wg mnie to wyjątkowo dużo skoro producent ma pełną świadomość, że jest to wada konstrukcyjna silnika a nie usterka eksploatacyjna. Może czas się zorganizować i porządnie nagłośnić sprawę tak aby informacja dotarła do potencjalnych kupców...
            a co tutaj jest spierdolone, że tak warczy na początku?
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • soszek1980
              Classic
              • 2010
              • 14

              NO ja dziś wstawiłem swojego do ASO pokazywałem nawet filmik z tym 2-3 sekundowym turkotem i nie zrobiło to na panu wrażenia.Jutro będą go odpalać więc przysłuchąją się i określą co jest. Wszystkie serwisy ASO dostały od Skody filmik z wadliwym rorządem trwa ponad 40 sekund i wtedy kwalifikują to do wymiany(nastawnik plus ewentualnie napinacz i łańcuch). Myślę żę bardziej jest to sprawa oleju i jego częstrzej wymiany. Jeżeli powiedzą że jest ok to i tak wymienię olej i zobaczę czy to poskutkuje jakąś poprawą.

              A tak do LUKI to dobra cena ale można wykłucić się o więcej.

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                Zamieszczone przez soszek1980
                (nastawnik plus ewentualnie napinacz i łańcuch)

                czyli super....

                miałem dokładnie tak samo w zeszłym tygodniu (produkcja 08.2010, przebieg 36k km) jak odpaliłem okte

                W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.



                a miał być spokój po 05.2010...
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • loyd
                  RS
                  • 2010
                  • 2342

                  Panowie z ASO stwierdzili, że u mnie łańcuch jest napięty jak baranie jaja ....
                  Nawet nie drgnie

                  Komentarz

                  • Ceed1
                    Rider
                    • 2012
                    • 461

                    Tak myślę, że pomimo tego, że zmodyfikowane części zostały wprowadzone po 05-2010 to przecież na magazynach mogło jeszcze być mnóstwo części ze starej produkcji. To tylko teoria. Przecież jak poprawili to powinno być już ok. Dlatego też część silników wyprodukowanych po 05-2010 może mieć jeszcze stare częśći. Przecież nikt ich nie wyrzuci

                    Komentarz

                    • soszek1980
                      Classic
                      • 2010
                      • 14

                      Odebrałem wczoraj auto z serwisu panowie nic nie wykryli niepokojącego bo akurat nie zaklekotał. Ale jak na złość dzisjaj odpalam i klekot. Będe miał jeszcze jedno spotkanie z serwisem ale samochód zostanie na parę dni aby w końcu im się trafiło.
                      Pan bardzo przekonująco powiedział mi że nie mam problemów z rorządem. Więć co tak klekocze???

                      A tak propo samochodów po 05.2010 to też trafiają się wadliwe modele bo wkładali stare nastawnik z magazynów. Robili tak zwaną CZYSTKĘ

                      Komentarz

                      • LUKI
                        RS
                        • 2005
                        • 5776

                        Zamieszczone przez soszek1980
                        A tak propo samochodów po 05.2010 to też trafiają się wadliwe modele bo wkładali stare nastawnik z magazynów. Robili tak zwaną CZYSTKĘ
                        zajebiście...
                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                        Komentarz

                        • idas
                          Elegance
                          • 2006
                          • 828

                          Rozumiem ze tej czesci nie widacpo podniesieniu maski, wiec nie jestesmy w stanie latwo sprawdzic co mamy?
                          VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                          VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                          Komentarz

                          • słoń
                            Elegance
                            • 2010
                            • 777

                            loyd, a ty nie wymieniałeś już przypadkiem??bo coś mi zię tak po łbie kołacze

                            Komentarz

                            • loyd
                              RS
                              • 2010
                              • 2342

                              Miałem wymieniany nastawnik rozrządu, ale od czasu do czasu zaterkota postanowiłem w końcu sprawdzić za ca 600 pln ja to z tym rozrządem jest :wink:

                              Komentarz

                              • pascal
                                Rider
                                • 2009
                                • 510
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Nasuwa mi sie jedno pytanie - skoro faktycznie coś by było nie w porządku to dlaczego w ASO nie chcą tego wymieniać ? - to dla nich przeciez czysta kasa

                                Komentarz

                                • loyd
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2342

                                  Jak pisałem - rozebrali i stwierdzili, że wszytsko ok.

                                  Komentarz

                                  • rolka
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 72

                                    Zamieszczone przez soszek1980
                                    A tak propo samochodów po 05.2010 to też trafiają się wadliwe modele bo wkładali stare nastawnik z magazynów. Robili tak zwaną CZYSTKĘ
                                    A gdzie taką informację zdobyłeś ? Wyczytałeś ? Postawiłeś TAROTA ?> To się nazywa plotka chyba ....

                                    Komentarz

                                    • loyd
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2342

                                      Patrząc z perspektywy dyrektora finansowego VW, mającego przed sobą arkusz kalkulacyjny w excellu nie widzę innej opcji ....

                                      Komentarz

                                      • rolka
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 72

                                        loyd, ja mimo wszystko był bym ostrożny w takim podejściu ...

                                        Komentarz

                                        • kasper64
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 78

                                          Zamieszczone przez Krzysiek25
                                          idas, tak 5W30.
                                          a jaki to konkretnie Amisoil co leczy TSI czy inni użytkownicy tego oleju mogą potwierdzić lepszą pracę rozrządu?
                                          kasper64

                                          Komentarz

                                          • radik79
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 222
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            A ja przy 46kkm zglosiłem i czekam na wycenę naprawy. Autko z 08-2009
                                            Przy okazji przeszedłem na przeglądy co 15kkm
                                            ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

                                            Komentarz

                                            • malgosk
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 148

                                              Po wymianie...

                                              Witam, w końcu zapłaciłem 1450 zł, ale wymieniono mi oprócz nastawiacza także łańcuch (ponoć rozciągnięty), napinacz i ślizgi pod łańcuchem. Wszystko zrobiono z dużym rabatem i przy tzw. dobrej woli Skody.

                                              Generalnie terkotanie się pojawia, ale nazwijmy je "normalne". Czyli przyciszone, a nie te traktoro-podobne. Tak więc chwilowo mam spokój. Zobaczymy co dalej...

                                              PS. ciekawe, że VW wymienia napinacz i nastawnik na koszt producenta, nawet po zakończonej gwarancji. A nas Skoda je..... :-/ Myślałem kupić Ojcu Octavię, ale już zrezygnowałem. Tzn. nie chodzi tu o sam samochód, który jest naprawdę fajny, ale chodzi o podejście serwisu i Skody Auto Poland do klienta (pisałem o tym wcześniej). Dla mnie to zwykłe sk.....o!


                                              Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                                              Komentarz

                                              • bob the builder
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 98
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Witam,
                                                moja 1,4 tsi zakupiona w kwietniu 2010 r.
                                                Terkoczący po uruchomieniu rozrząd.
                                                Koniec gwarancji kwiecień 2012.
                                                Propozycje ASO:

                                                Tańsza (napinacz z zestawem łańcucha, ale pod warunkiem właściwego nr-u katalogowego przestawiacza) – ok. 1700 pln (brutto).

                                                Droższa – przestawiacz (niewłaściwy nr katalogowy przestawiacza) – ok. 1900 pln. (brutto).

                                                Jak wspominano wcześniej, podobno Volkswagen również po zakończeniu gwarancji dokonuje napraw, tych elementów.

                                                Ciekawostka:
                                                Jaka firma jest wskazana do kontaktu na oficjalnej stronie Skody:

                                                Dane teleadresowe
                                                ©KODA
                                                Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
                                                ul. Krańcowa 44
                                                61-037 Poznań

                                                Czyli ta sama spółka, która odpowiada za markę Volkswagen w naszym kraju.

                                                Więc nie jest tak, że Volkswagen jest cacy, a Skoda be.
                                                Tylko kupujący modele oferowane ze znaczkiem Skoda
                                                znajdują się w innej szufladzie marketingowej
                                                ( przecież i tak sprzedaż Skody w Polsce jest zadawalająca ).

                                                Komentarz

                                                • roberto12
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 20

                                                  A widzieliście tą dyskusję obok zdjęcia:

                                                  Войдите на Facebook, чтобы общаться с друзьями, родственниками и знакомыми.


                                                  Cytuję: "©koda Auto Polska - jeśli chodzi o silniki TSI liczba przypadków usterek bliska jest zeru, ponieważ ten typ silnika dostaliśmy dopiero po rozwiązaniu problemu przez koncern. Jeżeli posiadasz jednak ten typ silnika i sprawia on jakiekolwiek problemy, opisz nam sytuację w wiadomości prywatnej wraz z podaniem numeru VIN pojazdu - ułatwi nam to udzielenie pomocy."

                                                  Drugi cytat jeszcze lepszy:"©koda Auto Polska - ©KODA pokrywa koszty całej naprawczej procedury serwisowej, jeśli pojazd nie jest starszy niż 36 miesięcy i nie przejechał więcej niż 100.000 km. W pozostałych przypadkach naprawy po okresie gwarancyjnym mogą wiązać się z opłatami."

                                                  Chyba osoba prowadząca FB Skody nie ma pojęcia jak faktycznie są obsługiwani ich klienci.

                                                  Komentarz

                                                  • Bili
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 373
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                    roberto12, nie zdziwię się jak te wypowiedzi znikną. Ciekawe jak by to pokazać w ASO co by powiedzieli.
                                                    Pozdrawiam.
                                                    Michał

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...